Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOtto, David J.
InstitutionAlberta Univ., Edmonton. Office of Institutional Research and Planning.
TitelA Study of the Pass/Fail Grading System.
Quelle(1972), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrades (Scholastic); Grading; Higher Education; International Education; Pass Fail Grading; Student Evaluation
AbstractExperience with the pass/fail system at the University of Alberta and a review of the literature has shown that (1) pass/fail does not seem to motivate the student to learn; (2) students do not use it as a vehicle to explore outside their major; and (3) students do fewer of the assigned readings and attend fewer classes in courses elected under pass-fail than they do with courses elected under the conventional grading system. Despite conclusive evidence, the author is reluctant to recommend abandoning nontraditional grading. The two reasons advanced are: it is too early in the innovational development to measure the real impact on the student, and nontraditional grading may do more to foster a lifetime of learning attitude. (Author/HS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: