Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPemberton, Carol
InstitutionDelaware Univ., Newark. Div. of Academic Planning and Evaluation.
TitelAcademic Growth in Social Science, Humanities and Natural Science in Various Curriculum Groups.
Quelle(1972), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Area Studies; College Students; Curriculum; Higher Education; Humanities; Natural Sciences; Research; Research Projects; Social Sciences
AbstractUsing SAT scores as a means of controlling for student input, three different statistical methods were used to estimate the relative productivity of various curriculum groups. Subjects were 873 University of Delaware seniors for whom both SAT scores and UP (Undergraduate Program) Area Test scores were available. The Area Test scores administered toward the end of the senior year were used as the criteria of achievement in social science, humanities and natural science. This study shows that knowledge in these three principal areas of academic learning is, at least in part, dependent on the characteristics of the curriculum in which a student is enrolled. (Author/MJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: