Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Association of School Administrators, Washington, DC.
TitelChristopher Jencks in Perspective.
Quelle(1973), (66 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Compensatory Education; Educational Research; Equal Education; Equal Opportunities (Jobs); Family Characteristics; Family Environment; Income; Poverty; Standardized Tests; Statistical Analysis; Statistical Data
AbstractThis report contains the original article by Christopher Jencks and Mary Jo Bane on inequality, which was based on the book entitled, Inequality: A Reassessment of the Effect of Family and Schooling in America, by Christopher Jencks and others. To assist school administrators in assessing Jencks' findings, the American Association of School Administrators (AASA) invited ten educational authorities to prepare brief reactions to the published article. Their comments are presented here. Some of the respondents question Jencks' selection and interpretation of data; while others are particularly critical of Jencks' conclusions about the ability of schools to reduce inequality. A related document is EA 005 116. (Editor/JF)
AnmerkungenAmerican Association of School Administrators, 1801 North Moore Street, Arlington, Virginia 22209 (Stock Number 021-00378, $4.00, Quantity Discounts)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: