Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGress, James R.
TitelAn Experimental Study of the Effects of Teacher Participation in a Curriculum Engineering Task on a Dimension of Curriculum Implementation.
Quelle(1972), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Curriculum Enrichment; Curriculum Evaluation; Curriculum Research; Research Projects; Teaching
AbstractThis study tested the hypothesis that teacher involvement in curriculum evaluation facilitates curriculum implementation. Curriculum implementation is defined as a function of the elements(s) of a particular referent curriculum. A random sample of 24 teachers, eight taken from each of three grade levels, served as subjects(S's) for experimental and control groups. S's evaluated a social studies curriculum through a series of meetings with the director of Instructional Services. Observations were made over a 10-week posttest period, and teachers were rated (using a modified version of the OScAR 4V) on teacher-pupil verbalizing relevant to the curriculum. Findings indicate that curriculum implementation was facilitated differentially by degree of involvement in curriculum engineering. (JB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: