Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoch, Dale Roy
TitelConcept of Self and Mathematics Achievement.
Quelle(1972), (136 Seiten)Verfügbarkeit 
Ed.D. Dissertation, Auburn University...
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement; Doctoral Dissertations; Elementary School Mathematics; Grade 6; Instruction; Mathematics Education; Research; Self Concept; Student Characteristics; Teacher Characteristics
AbstractThis study investigated the relation between student mathematics achievement, student self concept, teacher mathematics competence, and teacher self concept in traditional and individualized classes. A random sample of 602 rural sixth grade students and their 26 teachers were administered the "Tennessee Self Concept Scale," Jensen's "Test of Understandings of the Real Number System," and the "Comprehensive Test of Basic Skills." A significant relation was found between student self concept and mathematics achievement (r = .25). Further results are presented and discussed. (Author/MM)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 72-23,622 MF-$4.00 Xerography-$10.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: