Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlsen, Edgar O.
InstitutionRand Corp., Santa Monica, CA.
TitelA Method for Predicting the Effects of Different Forms of Outside Aid on Local Educational Expenditure.
Quelle(1972), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDecision Making; Educational Economics; Educational Finance; Educational Planning; Federal Aid; Grants; Models; Policy Formation; Prediction; Resource Allocation; School District Spending; State Aid; Statistical Analysis
AbstractState and Federal Governments can provide aid to local school districts in many different forms, which, in general, will have different effects on school district spending. Policymakers, therefore, need to know what the impacts of alternative aid programs will be in order to best achieve their objectives. This report presents a method, based on a simple empirical model, for predicting the effect of outside aid on the educational expenditures of school districts. Unlike earlier studies, this method attempts to estimate the preference function that undergirds school district behavior, making it possible to predict impacts of all types of aid, inclusive of those not used in the past. (Author)
AnmerkungenPublications Department, Rand Corporation, 1700 Main Street, Santa Monica, California 90406 (Order No. R-807-FF, $3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: