Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiller, Floyd A.
InstitutionGreat Plains School District Organization Project, Lincoln, NE.
TitelFive Tough Questions.
Quelle(1968), (3 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCommunity Control; Educational Quality; Intermediate Administrative Units; Local Government; Position Papers; School District Autonomy; School District Reorganization; School Organization; Speeches; State Aid; State School District Relationship; Nebraska
AbstractFive major problems have emerged out of the mobility of the Nebraska population. Declining populations in sparsely populated areas, the outmigration of young adults of child-bearing age, and a concern by the people of Nebraska for the future of their State have created an awareness of the facts and the need to come to grips with the problems and issues. The problems center around whether the State can afford to maintain its large number of school districts, the advisability of organizing school districts in unstable communities, the practicality of building intermediate service unit support on shifting boundary bases, the feasibility of continuing State support of county governments, and the need for local control to be correlated with local tax support and people. (Author/EA)
AnmerkungenNot available separately; see EA 004 086
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: