Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJordan, Dale R.
TitelDyslexia in the Classroom.
Quelle(1972), (194 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDysgraphia; Dyslexia; Language Handicaps; Learning Disabilities; Reading Diagnosis; Reading Difficulties; Reading Difficulty; Reading Failure; Remedial Reading
AbstractDyslexia is defined in this book as the inability to process language symbols. Dyslexia is seen as a continuum ranging from mild forms of symbol confusion to complex syndromes of disabilities. Three specific kinds of dyslexia are identified: visual dyslexia, auditory dyslexia, and dysgraphia. Two chapters, one describing and one suggesting correcting techniques for the classroom teacher, are included on each type of dyslexia. The book concludes with a chapter on distinguishing dyslexia from other disabilities. Three appendixes--the Jordan Oral Screening Test, the Jordan Written Screening Test for Specific Reading Disability, and the Jordan Auditory Screening Test--are also included. (TO)
AnmerkungenCharles E. Merrill Publishing Company, A Bell & Howell Company, Columbus, Ohio 43216 ($2.95 paper)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: