Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilmot, William; King, Stephen
TitelMethodological Barriers Precluding the Development of Comprehensive Theory.
Quelle(1972), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Behavioral Science Research; Communication (Thought Transfer); Hypothesis Testing; Information Theory; Research Methodology; Research Opportunities; Statistical Analysis; Theories
AbstractThe authors examine published research in speech communication and evaluate its potential for theory development. Two major suggestions are advanced that will facilitate the quest for viable theory of speech communication. First, research should begin to focus on relevant communication behaviors rather than merely using them as convenient contexts to test selected theories. Second, researchers should be required to report the degree of association between the selected independent variables and the dependent communication behaviors. Unless these suggestions are adopted, it is the authors' contention that the quest for viable theories will be hindered. The incorporation of the suggestions will assist the field to (1) compare theories in terms of their ability to predict communication behaviors, and (2) construct viable theories of communication behavior. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: