Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFezler, Lloyd LeRoy
TitelThe Development of a Modular-Flexible Schedule Model and Its Utilization in Building a New Secondary School Physics Curriculum.
Quelle(1971), (298 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Curriculum Development; Doctoral Dissertations; Flexible Scheduling; Physics; Secondary School Science; Teaching Guides; Minnesota
AbstractThe primary purpose of this study was to develop a secondary school physics curriculum guide for use within a modular-flexible schedule framework. A secondary aspect was to design and model modular-flexible schedule specifically for physics instruction. Information regarding flexible scheduled programs was obtained by visiting 17 secondary schools in the Minneapolis-St. Paul area. Interviews were held with administrators, staff, and students. The guide produced reflects the basic philosophies of the three principal approaches to the study of physics and the needs of a modular-flexible schedule program. (Author/RH)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 72-18,164 M-$4.00 X-$10.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: