Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLum, John Bernard
TitelAn Effectiveness Study of English as a Second Language (ESL) and Chinese Bilingual Methods.
Quelle(1971), (125 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Bilingualism; Chinese; Chinese Americans; Comparative Analysis; Cultural Education; Doctoral Dissertations; Educational Experiments; English (Second Language); Ethnic Groups; Grammar; Immigrants; Language Acquisition; Language Instruction; Oral English; Program Evaluation; Second Language Learning; Statistical Analysis; Tables (Data); Teaching Methods; California (San Francisco)
AbstractThis study investigates which teaching style-Chinese bilingual or English as a second language--leads to greater oral English maturity and how useful the Chinese language is in helping a non-English-speaking Chinese person learn oral English. In the English-as-a-second-language method, the student's native language is used sparingly to avoid linguistic interference. Audiolingual means are used to internatlize grammatical structures. The Chinese bilingual style uses Chinese to teach English and combines techniques from other methods. Details of the study are reported; statistical ratings of oral language maturity and language skills are presented. Recommendations, topics for further study, and a bibliography are included. (VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: