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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The contents of this report, whose purpose is to examine Federal financial aid to black colleges, are organized in 11 chapters: (1) service and survival: then and now (the history of black colleges and their present importance); (2) Federal responsibility and resources (a brief history of Federal aid to higher education and a description of existing programs); (3) Federal response, 1965-1972 (an account of the dialogue between black colleges and the Federal government since the Higher Education Act); (4) H.E.W.: support for teaching and learning; (5) community service: a deliberate difference (Federal support for human resource and community service programs); (6) science and technology: the big money; (7) the 1890 colleges: still second class treatment (a description of the founding and maintenance of a segregated land grant college system in 17 states); (8) N.I.H.: physician, heal thyself; (9) the politics of administration: state powers; (10) the politics of administration: national process; and, (11) facing a century-old mistake (including a discussion of prospects under the Education Amendments of 1972). Appendix A lists Black College associations and agencies. Appendix B is a select bibliography. Appendix C lists traditionally black colleges. (JM)
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Small Change: A Report on Federal Support for Black Colleges, 1972. 1972.
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