Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNickel, Anton Peter
TitelA Multi-Experience Approach to Conceptualization for the Purpose of Improvement of Verbal Problem Solving in Arithmetic.
Quelle(1971), (135 Seiten)Verfügbarkeit 
Ph.D. Dissertation, University of Oregon...
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Doctoral Dissertations; Elementary School Mathematics; Instruction; Learning Theories; Mathematics Education; Problem Solving; Research; Teaching Methods
AbstractThe purpose of the study was to see if systematic instruction in terms of a multi-experience approach improved verbal problem solving ability, to determine what differences resulted when concrete experiences were not used, and to ascertain the effects of delayed recall on the two different methods. A sample of 15 groups of six fourth-grade students each was used. A six-week period of instruction and a three-week delayed recall period were concluded in the administration of the "Stanford Achievement Arithmetic Application Test." Results showed that the multi-experience approach to problem solving was more effective than the verbal approach. (Author/DT)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 72-960 M-$4.00 X-$10.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: