Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCouncil of Ontario Universities, Toronto.
TitelAccessibility and Student Aid.
Quelle(1971), (163 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisadvantaged Youth; Educational Finance; Educational Opportunities; Financial Needs; Financial Support; Higher Education; International Education; Scholarships; Student Costs; Tuition Grants
AbstractThis document presents a comprehensive review of undergraduate student aid programs at provincially assisted universities in Ontario, with emphasis on accessibility to higher education. It was the purpose of the Subcommittee on Student Aid to determine the best means of financial support to students that would best benefit all persons seeking postsecondary education. Loan programs, it was found, are often a barrier to higher education for persons from low economic backgrounds. These persons would prefer to have no education at all if it means going into great debt. Thus, the subcommittee recommends a financial aid policy that would call for those with the ability to pay for their educations to do so and for those unable to pay, a scholarship program that would not have to be fully repaid. (HS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: