Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionIllinois State Office of the Superintendent of Public Instruction, Springfield.
TitelA New Rationale for the Teaching of Foreign Languages in Illinois: A Humanistic View.
Quelle(1972), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunication Skills; Educational Objectives; Educational Philosophy; Educational Theories; Instructional Program Divisions; International Education; Language Instruction; Modern Languages; Second Language Learning; Sociocultural Patterns; Student Motivation
AbstractAttempting to discredit the widely held myth that the study of foreign languages serves only the interests of the college-bound student, this study describes a survey on the status of foreign language study in Illinois and proposes a new rationale for the study of foreign languages which would benefit the majority of students in American schools. Three main ideas are considered: (1) the importance of foreign language education in an international world, (2) foreign languages in an era of rapid communication, and (3) language instruction in a multi-racial and cross-cultural society. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: