Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Memming, Agnes K.; und weitere |
---|---|
Institution | Modern Language Association of America, New York, NY. |
Titel | Continuing German in Grade Five: MLA Teacher's Guide. A Course of Study Including Methods, Materials, and Aids for Teaching German to Fifth-Grade Pupils. |
Quelle | (1964), (177 Seiten)
PDF als Volltext |
Beigaben | Tabellen |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Monographie |
Schlagwörter | Audiolingual Skills; Conversational Language Courses; Cultural Education; Elementary Schools; FLES; German; Grade 5; Instructional Materials; Language Instruction; Language Skills; Modern Language Curriculum; Modern Languages; Music; Teaching Guides; Teaching Methods; Textbooks Culture; Education; Kulturelle Bildung; Kulturelle Erziehung; Elementary school; Grundschule; Volksschule; Deutscher; School year 05; 5. Schuljahr; Schuljahr 05; Lehrmaterial; Lehrmittel; Unterrichtsmedien; Language skill; Sprachkompetenz; Gegenwartssprache; Musik; Lehrerhandbuch; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Textbook; Text book; Schulbuch; Lehrbuch |
Abstract | This teacher's guide, for use in a fifth-grade German course, contains 12 units of instructional materials which concentrate on the development of basic audiolingual skills. Each of the units consists of conversational skits, dialogue adaptation, directed dialogue review, and classroom drills. Units include: (1) Das Aufstehen und das Fruhstuck, (2) Die Schule, (3) Nach der Schule, (4) Das Abendessen, (5) Zu Hause (Am Abend), (6) Eine Fahrt in die Stadt, (7) Die Stadt, (8) Der Einkauf, (9) Im Gasthof, (10) Der Besuch auf dem Lande, (11) Die Ferien, and (12) Die Geographie (Zwei Primaner, Werner und Klaus, machen eine Reise durch Deutschland). Appendixes contain selected games, counting rhymes, German songs, and a word list. For the companion documents, see FL 003 593 and FL 003 594. (RL) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |