Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJacobson, Rodolfo (Hrsg.)
InstitutionNew York State English Council.
TitelStudies in English to Speakers of Other Languages and Standard English to Speakers of Non-Standard Dialect. Monograph No. 14.
Quelle21 (1971) 4, (194 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterApplied Linguistics; Attitudes; Bilingualism; Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Curriculum Development; Dialects; English (Second Language); Social Dialects; TENL
AbstractSuggesting that America should strive for linguistic and cultural pluralism, this special issue gathers in one place the latest thoughts of scholars on topics related to the concept of cultural pluralism, i.e., English to speakers of other languages (ESOL) and standard English to speakers of a nonstandard dialect (SESOD). Kenneth Croft, James Ney, John Fisher, Mary Finocchiaro, among others, contributed articles to the ESOL section, which groups materials into three categories--Cultural Differences, Bilingualism, and Curricular Innovations. The SESOD section, however, groups materials under Attitudes, The Historical Perspective, and Contrastive Dialectology. Contributors to the SESOD section included Robert Cromack, Ralph Fasold, Kenneth Goodman, J. L. Dillard, and William Stewart. Both sections urge the teacher to explore the cultural background of students, to accept their language or dialect as a valid linguistic system, and to see in their diversity the strength of American society. Ralph Fasold's review of "Language and Poverty" by Frederick Williams concludes the anthology and stresses once more the adequacy of the difference model, a position held by the authors whose articles appear in this issue. (HS)
AnmerkungenNational Council of Teachers of English, 1111 Kenyon Road, Urbana, Ill. 61801 (Stock No. 12765, $4.25 non-member, $4.00 member)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: