Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGolub, Lester; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelSelection and Analysis of Language Arts Concepts for Inclusion in Tests of Concept Attainment. Working Paper No. 59.
Quelle(1971), (98 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConcept Formation; Connected Discourse; Discourse Analysis; Elementary Education; English Curriculum; Grade 4; Grammar; Language Arts; Language Skills; Learning Processes; Semantics; Sentence Structure; Structural Analysis; Word Study Skills
AbstractThe procedures used to develop a list of concepts taught in fourth-grade language arts are described. Thirty concepts from the list were randomly sampled and then analyzed. Analysis consisted of listing examples and non-examples, relevant and irrelevant attributes, subordinates and supraordinates, and a definition and principle for each concept. Based upon these analyses, items were written to test the attainment of each of the 30 concepts at twelve different levels. The items represent the application of a test-item model that prescribes the levels at which a concept can be tested. Analyses of the 30 selected concepts and illustrative examples of test items are presented in this paper. Two appendices are included, the first concerning logical analyses of language arts concepts regarding words, and the second concerning logical analyses of language arts concepts regarding word in sentences. (Author/DI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: