Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOberlin Coll., OH.
Titel[Preliminary Report of the Educational Program at Oberlin College.]
Quelle(1971), (71 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBachelors Degrees; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Educational Change; Educational Improvement; Higher Education; Institutional Role; Interdisciplinary Approach; Liberal Arts; Music Education
AbstractPart A of the Education Commission's report presents materials that provide background and general support for its recommendations concerning various aspects of Oberlin's educational program. It discusses change in higher education and goals that may be associated with the College. It believes that Oberlin should seek internal agreements on the means by which the values of educational excellence and cultural diversity can best be advanced and should seek students and faculty members in ways consistent with these agreements. The Commission also examines the significance of a B.A. degree from the College. Part B of the report deals with specific proposals for reform in the areas of curriculum, structure, evaluation and environment. These reforms are intended to increase Oberlin's flexibility. (Author/CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: