Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLezama, Juan A.
TitelBilingualism, the Mexican American College Student, and His Community.
Quelle(1971), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Anglo Americans; Biculturalism; Bilingual Education; Bilingualism; College Students; Community Involvement; Cultural Education; Curriculum Development; Educational Improvement; Educational Innovation; Educational Needs; Educational Objectives; Mexican Americans; Parent School Relationship; Self Concept; Spanish Speaking; Teacher Education
AbstractThe primary objectives of the Mexican American Project at Sacramento State College are to prepare "agents of change" through the applied social sciences, to work within the culture of the schools, to increase the opportunities for the Mexican American learner, to further the concept of involvement of the Spanish-speaking community in the education of the Mexican American learner, to help assess needs of the Mexican American child, and to develop relevant curriculums based on the language and culture of the child. This paper discusses some of the specific accomplishments and objectives of the project in terms of general bilingual education needs and problems. (Author/VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: