Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRussell, Frances
InstitutionMaine Council of Teachers of English.
TitelAn Interdisciplinary Approach: An English-Social Studies-Art-Music Seminar, Senior High School.
Quelle2 (1970) 2, S.19-31 (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt; Bulletins; Course Descriptions; Curriculum Design; English; High Schools; Humanities; Humanities Instruction; Interdisciplinary Approach; Music; Resource Materials; Seminars; Social Studies; Student Participation; Teaching Methods; Team Teaching; Unit Plan
AbstractAn interdisciplinary English-Social Studies-art-music seminar taught by several staff members is proposed in an article in the Maine English Bulletin. Required courses such as English and Social Studies represent the core of the program which is enriched by the introduction of art and music. The curriculum is constructed around broad questions such as "What are the universal themes?". Course work include individual reading, independent study projects, and field trips in addition to seminar discussions. Although the course is designed for heterogeneously-grouped students, a bibliography of readings, films, and records is suggested for slow learners. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: