Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, Joel R.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelImagery and Vocalization Strategies in Children's Verbal Discrimination Learning. Technical Report No. 221.
[Report No.: TR-221
Quelle(1972), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiscrimination Learning; Educational Research; Elementary School Students; Experiments; Grade 4; Imagery; Memory; Sex Differences; Statistical Analysis; Verbal Learning; Verbal Stimuli
AbstractThe verbal discrimination learning of elementary school children was assessed in two experiments. In both experiments, Ss were given either regular discrimination learning instructions (control), instructions to pronounce the correct pair member aloud three times during study trials (vocalization), or instructions to generate a visual image of the correct pair member during study trials (imagery). Experiment 1 employed a mixed list of homonym, synonym, and unrelated noun pairs, while Experiment 2 employed homogeneous lists of homonym and synonym pairs. The results of the two experiments provided partial support for the proposition that a particular rehearsal strategy would be facilitative only when it provided a discriminative cue which was relevant to the materials on hand. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: