Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChester, Robert Davis
TitelDifferences in Learnability of Content and Function Words Presented in Isolation and Oral Context When Taught to High and Low Socio-Economic Level Subjects.
Quelle(1972), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Aural Learning; Beginning Reading; Context Clues; Function Words; Grade 1; Learning Modalities; Learning Processes; Reading Research; Reading Skills; Semantics; Socioeconomic Influences; Speech Communication
AbstractThe purpose of this investigation was to gather empirical data concerning the learnability of content and function words taught in treatments of isolation and oral context to groups of prereading first grade pupils in high and low socio-economic levels. One hundred twelve subjects were tested through a paired-associate task and the data were analyzed in a 2 X 2 X 2 analysis of covariance. Of the main effects--word class, treatment, and socio-economic level--only the latter two were significant. Results indicate that socio-economic level and context may be important factors in initial learning. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: