Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDonelson, Kenneth L.
TitelWhat's an English Teacher to Do about Boredom on Monday Morning or Monday Afternoon or Tuesday or. . .?
Quelle8 (1972) 2, S.38-50 (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttitude Change; English Instruction; Films; Literature; Problem Solving; Student Motivation; Teacher Effectiveness; Teacher Qualifications; Teaching Methods
AbstractA discussion of ways to motivate English students is presented. Five questions are presented and answers given. The questions are: "Do kids really want to be bored?" Why is their background so limited?""How do we motivate students without being hams?""Why do kids have to be entertained in every class?" and "Should we drop all boring English classes?" The following points are part of the responses made to these questions. Students are often bored by a dull teacher. Most students have limited background only in the sense that they don't know everything teachers would like them to know before they appear in their classes. Being a ham is a fine idea if it helps the student to acquire a sense of the excitement involved in literature. Good education is entertaining in one sense or another most of the time. This discussion includes literature films, and the media in general. (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: