Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeaton, Ruth
InstitutionGeorgia State Univ., Atlanta.
TitelBack to Basics.
Quelle7 (1971) 1, S.9 (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiolingual Methods; Basic Skills; Grammar; Intonation; Language Instruction; Languages; Learning Theories; Linguistic Theory; Modern Languages; Pronunciation; Pronunciation Instruction; Second Languages; Speech; Structural Grammar; Teaching Methods; Traditional Grammar; Vocabulary Development
AbstractThis series of three articles focuses on basic language skills involved in second language learning. The first deals with the importance of pronunciation. The author argues that proper pronunciation and intonation cannot be achieved without recognizing the value of repetition drills and correct speech models. The second article considers modern linguistic theory concerning vocabulary study. The final study explores the relationship of the linguistic term "structure" and the word "grammar," concluding that despite the change of terminology in teaching methods, grammar is necessary for the development of linguistic competence and is here to stay. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: