Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStreiff, Virginia
InstitutionLaval Univ., Quebec (Quebec). International Center for Research on Bilingualism.
TitelQuestion Generation by First Graders: A Heuristic Model.
Quelle(1971), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indians; Bilingual Education; Children; Cognitive Development; Cognitive Processes; Communication (Thought Transfer); Comprehension; Educational Objectives; English (Second Language); Grade 1; Inquiry; Intellectual Development; Language Programs; Language Skills; Listening Comprehension; Mexican Americans; Second Language Learning
AbstractThis paper describes the design and practical application of a program called "Listening" which has been developed to help young learners of English as a second language gain some strategies for comprehension in their new language. The long-range goal of the program is to develop the learner's active involvement in thinking about the facts he listens to, in applying language and thinking processes which help him comprehend and retain the salient features of a message which often exceed the explicit facts, and then in thinking more about them. Inquiry is the principal device of the program. The children learn to ask relevant, appropriate, and substantial questions, and to value such inquiry by actually engaging in the activity. Question-asking acts as the pivot from second language learning to learning in the second language. A description of the program is provided, with remarks on the objectives and characteristics of the various states of the program. (Author/VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: