Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRadnor, Michael; Coughlan, Robert
TitelA Training and Development Program for Administrative Change in School Systems.
Quelle(1972), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrative Change; Administrator Education; Administrator Role; Change Agents; Educational Administration; Educational Change; Educational Programs; Educational Research; Management Development; Organization; Organizational Change; Program Descriptions; Speeches
AbstractThis speech gives a brief picture of the characteristics and components of a program to change and improve administration in educational organizations. This program affects adinistrative change by providing participants with specific training for their change agent roles and by concentrating on the school system from which the participants come -- to develop the support and receptivity for new perspectives that change agents bring to a system. This program differs from similar programs in its multifaceted approach. Not only does the program provide training in technologies of administration and methodologies of organizational change, but also addresses itself to the issues of the institutional environment of the change program. (RA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: