Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJenkins, William A.; Lehman, Greg O.
TitelPPBS and Its Implications for You.
Quelle(1971), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministration; Budgeting; Citizen Participation; Educational Administration; Educational Innovation; Educational Objectives; Planning; Principals; Program Budgeting; Programing; Superintendents; Systems Approach; Teacher Responsibility
AbstractThe implementation of a planning-programing-budgeting system (PPBS) of educational management has implications for teachers, legislators, and taxpayers, as well as for administrators. Teachers have a major responsibility for instructional improvement that can be accomplished by their writing behavioral objectives and planning instructional methods. Principals must coordinate the educational program as it relates to their buildings or facilities; the superintendent has supreme leadership over the entire PPB system. Legislators must become accustomed to program budgeting and move away from line item budgeting; and taxpayers, if accorded greater involvement in the budget process, could communicate more openly with administrators. (RA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: