Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBanks, James A.
TitelTeaching Black History for Social Change.
Quelle(1972), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; African Culture; African History; Black Education; Black Institutions; Black Literature; Black Power; Black Studies; Cultural Awareness; Cultural Background; Cultural Pluralism; Decision Making; Ethnic Studies; Ethnology; Minority Groups; Problem Solving; Racial Discrimination; Racism; Social Studies
AbstractIn this paper, the author offers a rationale for Black Studies programs for the reader's consideration, attempts to resolve the question, "Black History for what?" and illustrates how Black History can be taught as an integral part of a modern social studies curriculum which is spiral, conceptual, and interdisciplinary, and which emphasizes decision-making and social action skills. Black History should help students develop the ability to make reflective decisions so that they can resolve personal problems and shape public policy by participating in intelligent social action; the goal of Black History should be to help students become effective change agents. (Author/SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: