Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDouglas, Wallace; und weitere
InstitutionConnecticut Council of Teachers of English.; National Council of Teachers of English, Champaign, IL.
TitelThe English Program, K-12: The Tree and Its Roots.
Quelle(1967), (64 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; English Curriculum; Guides; Language Arts; Reading Programs; Skill Development; Workshops; Writing (Composition); Connecticut
AbstractPapers delivered at a four-day study session on the English Language Arts Curriculum, K-12, in Connecticut schools are presented in this bulletin. The focus of the study was: (1) the current status of English and reading programs and recommendations for their improvement, and (2) suggestions for the improvement of a preliminary draft of a new state publication that contained suggested guidelines for the development of K-12 English language arts curricula. The papers discuss five aspects of the curriculum: the total program, language study, skills development, written composition, and literature. (DB)
AnmerkungenNational Council of Teachers of English, 1111 Kenyon Road, Urbana, Illinois 61801 (Stock No. 02151: $1.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: