Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStancato, Frank A.
TitelThe Administration of Teaching Personnel: Implications for a Theory of Role Conflict Resolution.
Quelle(1972), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrator Role; Conflict Resolution; Problem Solving; Role Conflict; Teacher Role
AbstractThis paper describes some of the substantive areas of role conflict between administrative and teaching personnel and suggests some strategies designed to resolve these conflicts that are viewed as a necessary and ongoing part of change. The areas of role conflict are identified as: a) the degree of expertise in educating students shown by administrators and teachers, b) the collision between the authority structure of the school and the professional role of the teaching staff, and c) the ambivalence toward the concept of leadership between administrative and teaching personnel. The suggested ways of resolving these conflicts are a) to define the role of the curriculum supervisor as a service function to teachers, b) to utilize the concept of empathy in role taking to help both parties understand as much as possible about the characteristic features of their respective positions, and c) to adopt norm setting conferences to consolidate and unlock emotions. (MBM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: