Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchoen, Harold L.
TitelA Comparison of Four Types of Feedback to Student Responses on a CAI Unit Designed to Teach the Concept of Function.
Quelle(1972), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Achievement; Algebra; Attitudes; College Mathematics; Computer Assisted Instruction; Feedback; Individualized Instruction; Mathematics Education; Research
AbstractThis study compared four instructional treatments which differed in the degree of individualization and personalization in a computer assisted instructional unit designed to teach the concept of function. The researcher developed two units and adapted the second for four types of feedback: two levels of individualization to incorrect responses and two levels of personalization throughout the instruction. The instruction lasted an average of 171 minutes, during which three achievement tests were administered, one after the first unit (a dummy run intended to minimize the Hawthorne effect) and one after each subunit of the experimental unit. An attitude test was also given at the end of the course. The results of an analysis of variance showed inconsistent significance of treatment effects, but students seemed pleased at the use of their first names during the instruction. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: