Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHipp, Frederick L.
TitelResolved: That Teacher Tenure Should Be Abolished.
Quelle(1972), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisqualification; School Districts; Teacher Employment; Teacher Welfare; Tenure
AbstractThe author argues against the abolition of teacher tenure for several reasons: 1) no better protection for the schools or the teachers has been suggested, 2) many administrations do not provide evaluation or leadership for their staff, 3) protection for teachers is needed to assure stability to the school system as a whole, and 4) most state-wide tenure laws already provide for fair dismissal procedures for cause. Examples are given of the treatment of teachers in New Jersey where 40 percent do not have tenure. A 1965 statement of the NEA Commission on Professional Rights and Responsibilities is quoted on the purpose of tenure in ensuring competent and efficient school systems. The advantages provided by tenure for the teacher, students, board of education, and community are listed, as well as some of the abuses which it can prevent. (MBM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: