Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSmith, Holly (Mitarb.)
InstitutionNational Council of Teachers of English, Urbana, IL. ERIC Clearinghouse on the Teaching of English.
TitelClass Size--Does It Make a Difference? (Review of the Research).
Quelle(1971), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Annotated Bibliographies; Class Size; Collective Bargaining; Economic Factors; Educational Facilities; Educational Research; English Instruction; Literature Reviews; Teaching Load
AbstractThis document is an annotated bibliography consisting of 34 entries dealing with research on class size; the research is directed toward finding an optimum class size which would prove favorable not only to administrative and economic concerns but also to the performance of students. Some documents concern themselves with the question of large or small classrooms in television instruction and the use of large lecturing sessions in accommodating large classes. For the most part the findings show that large classes versus small classes have little or no effect in student performance. Several documents concern themselves with the issue of class size in relation to teacher work load and collective bargaining. Of the 34 entries, 12 are annotations on journal articles. This bibliography is part of a report that was originally prepared for an ad hoc committee of the National Council of Teachers of English's standing Committee on Research. (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: