Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTreffinger, Donald J.; Davis, J. Kent
InstitutionPurdue Univ., Lafayette, IN. Dept. of Education.
TitelBeginning Notes Toward Conceptualization of Learner-Controlled Instruction.
Quelle(1971), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Instructional Design; Learning Theories; Models; Student Centered Curriculum; Teaching Methods
AbstractThis paper attempts to synthesize a variety of instructional models in a way which builds upon the contributions of existing theory, while establishing a focus on the purposes, needs, motives and interests of the learner. A table of seven contemporary models provides brief descriptions and illustrative references. These models are discovery, instructional technology, interaction, mastery, microteaching, meaningful reception, and significant learning. The author then sets forth two detailed lists of questions which may be asked by the teacher and the student in a self-directed approach synthesized from the above models. (RT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: