Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enImpellitteri, Joseph T.; Kapes, Jerome T.
InstitutionPennsylvania State Univ., University Park. Dept. of Vocational Education.
TitelA Longitudinal Study of Vocational Development: Implications for Vocational Education and Guidance.
[Report No.: VDS-Monogr-1
Quelle(1971), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCareer Development; Career Guidance; Curriculum Development; Educational Experience; High School Students; Longitudinal Studies; Vocational Education
AbstractTo identify the effects of the senior high school experience on the vocational development of youth, a 10-year longitudinal study was undertaken to trace the development of ninth graders from three Pennsylvania school districts. Included in the study are all Altoona students who finished Grade 9 in 1969, and all the Hayleton and Williamsport students who completed Grade 9 two years later. This first report describes the total 10-year study and provides a reference point for future publications resulting from the study. Implications for curriculum planning and guidance are discussed. Although primarily applicable to the three districts involved, the findings are generalizable to other school systems. A related document is available as VT 014 081. (BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: