Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThornton, William Terrance
TitelThe Comparative Effectiveness of Programmed Instruction, Educational Television, and Traditional Teaching of a Unit on Human Biology in Selected Elementary Schools.
Quelle(1970), (149 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBiology; Doctoral Dissertations; Educational Research; Educational Television; Elementary School Science; Instruction; Programed Instruction
AbstractA 35-item multiple choice test was used before and after instruction of 452 grade six students in a unit introducing human biology. The material was taught by six linear programmed lessons, six 20-minute television lessons, by traditional classroom methods, or combinations of these. Traditional classroom teaching produced significantly higher student achievement than educational television or programmed instruction used alone or in combination, and no significant difference in achievement when compared to a combination of all three methods. Educational television and programmed instruction used alone or in combination produced no greater achievement than no science instruction. (Author/AL)
AnmerkungenUniversity Microfilms, P. O. Box 1764, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 70-16407 M-$4.00 X-$7.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: