Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLehman, David L.
InstitutionCommission on Undergraduate Education in the Biological Sciences, Washington, DC.
TitelRole Playing and Teacher Education. A Manual for Developing Innovative Teachers.
Quelle(1970), (59 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBiology; Instruction; Role Playing; Simulation; Teacher Education; Teaching Guides; Teaching Skills
AbstractThe rationale and procedures for using role-playing in teacher education to provide teachers with practice in solving various classroom problems are illustrated by descriptions of 17 simulated situations based on secondary school biology classes. Thirteen simulations of out-of-class situations are also described. For each situation the teacher's objectives are specified, and some of the other participants are assigned particular roles to provide conflict for teacher to resolve. Techniques of implementing role-playing as a teacher training technique are suggested for inservice and preservice education, with specific dangers and advantages noted. (AL)
AnmerkungenCUEBS, 3900 Wisconsin Avenue, N.W., Washington, D.C. 20016 (Free)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: