Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlausmeier, Herbert J.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelThe Development and Evaluation of the Multiunit Elementary School, 1966-1970. Report From the Project on Variables and Processes in Cognitive Learning.
Quelle(1971), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Cooperative Planning; Decision Making; Educational Innovation; Educational Specifications; Elementary Schools; Evaluation; Individualized Instruction; Instructional Improvement; Instructional Systems; Multiunit Schools; Organization; Specialization; Teacher Morale
AbstractA system of individually guided education (IGE), composed of seven motivation components designed to produce environments where individually guided educational practices can be introduced, has been developed to bring about major modifications in current elementary school educational practices. The organizational-administrative component -- the multiunit elementary school (MUS-E) -- is one of the more recently inaugurated components. The MUS-E emerged after 1965 from a synthesis of theory and practice regarding instructional programing for the individual student, horizontal and vertical organization for instruction, role differentiation, shared decisionmaking, and open communication. This report describes (1) the larger IGE system and where MUS-E fits into it, (2) the MUS-E and its developments and evaluations, (3) the development-evaluation procedures, and (4) the results of the MUS-E development and evaluation procedures. Related documents are EA 003 476 and EA 003 577. (Author/MLF)
AnmerkungenWisconsin Research and Development Center for Cognitive Learning, University of Wsiconsin, 1404 Regent Street, Madison, Wisconsin 53706 (free)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: