Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeimer, Ralph T.; Lottes, John J.
InstitutionState Univ. of New York, Geneseo. Coll. at Geneseo.; Pennsylvania State Univ., University Park.
TitelA Framework for the Study of Instruction in Mathematics. Science, Technology, and Instruction: A Rationale for an Instructional Research and Development Strategy.
Quelle(1971), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Curriculum Design; Curriculum Development; Curriculum Research; Learning Theories; Mathematical Concepts; Mathematics Instruction; Research Methodology; Scientific Methodology
AbstractScientific Method rather than trial and error methods should be used to search for instructional algorithms. The Scientific Method is discussed with implications for this purpose. Suggested is the inclusion of theoretical and technological foundations in formulating instructional theory. Conditions needed for adequate instructional research are: satisfying the essential conditions of scientific theory and use comprehensive strategies. Conditions necessary for an adequate instructional system presented are: (1) if instructional problems overlap, construct useful sets of generalizations for solving classes of instructional problems, (2) represent the instructional system as a theory, (3) the system must be capable of replication. An illustration encompassing the research methodology presented is included. Presentation of equivalent fractions through the mode of graphics is discussed. A symbolic language was developed and examples of statements utilizing this language are presented. Using a Gagne' type learning hierarchy, an instructional sequence was designed (although not reported) to achieve selected instructional objectives (also not reported). (JG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: