Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWelker, James Doyt
InstitutionIndiana Univ., Bloomington.
TitelSelected Factors and Achievement in an Audio-Tutorial Introductory College Biology Course.
Quelle(1969), (102 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement; Biology; College Science; Doctoral Dissertations; Evaluation; Instruction; Programed Instruction; Student Characteristics; California Psychological Inventory
AbstractThere was no significant difference in biology achievement between 38 matched pairs of college biology students studying under an audio-tutorial (AT) or a lecture/laboratory approach. Although males outperformed females in both groups, there was a non-significant trend among the females to increased performance in the AT setting. None of the student variables examined (size of graduating high school class, time spent in the AT laboratory, listening comprehension scores, ACT mathematics, natural sciences, and comprehensive scores, and the factors measured by the California Psychological Inventory) were useful predictors of success in AT biology. (AL)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Rd., Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 70-11,710, Microfilm $4.00, Xerography $6.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: