Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLinvill, William K.; Harman, Willis W.
InstitutionStanford Research Inst., Menlo Park, CA.
TitelSystems Planning Approach to Educational Research Planning.
Quelle(1966), (81 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Planning; Educational Research; Higher Education; Research Needs; Resource Allocation; Systems Approach
AbstractThis paper describes the nature of the system planning approach to the problem of educational research allocations and examines several alternative structures that might support the Bureau of Research, Office of Education, in making the allocations. The first section discusses the problem and presents a summary of the major findings of the study. Section II describes the nature of the research planning task. Section III presents various possible research planning organizations that might perform the planning task. It suggests criteria for agencies to meet in planning research and examines 18 alternative structures that could perform advisory functions for the research planning job. Appendix A examines the educational system as a system. Appendix B illustrates the broad research planning process by a very simplified example. (Author/AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: