Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPines, Ayala; Budoff, Milton
InstitutionResearch Inst. for Educational Problems, Cambridge, MA.
TitelPerformance on the "Stroop Color-Word Test" as Related to Learning Potential Status of Educable Mentally Retarded Adolescents. Volume 1, Number 8.
Quelle(1970), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Discrimination Learning; Exceptional Child Research; Mild Mental Retardation; Symbolic Learning; Stroop Color Word Test
AbstractAdolescents defined as educable retarded who have demonstrated their ability to profit from experiences (highscorers and gainers) were hypothesized to perform more adequately than nongainers on the Stroop Color-Word interference task. The tasks were administered on three successive days to each subject in the following order: color, word, color-word-color, and color-word-word. Performances by highscorers and gainers tended to show less interference than nongainers on the color-word-color task. No significant differences in performance were found on the color or word naming cards, indicating that the groups did not differ on simple basks but on the ability to inhibit a response to a conflictful stimulus and to respond adequately with a minimum of delay. (RJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: