Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBateman, Donald R.; Zidonis, Frank J.
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Research Foundation.
TitelA Grammatico-Semantic Exploration of the Problems of Sentence Formation and Interpretation in the Classroom, Volume 2. Final Report.
Quelle(1970), (356 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt; Curriculum Development; Deep Structure; Grammar; Linguistic Theory; Linguistics; Literature; Research; Semantics; Sentence Structure; Syntax
AbstractIn the second volume of this two volume document (See TE 002 130.), Thomas Shroyer, in "Aesthetic Theory and Linguistic Investigation," explores the connections between linguistic inquiry and the art theory of Susanne Langer. He attempts to provide the understanding necessary for the teaching of literary art as one product of linguistic composition. Illustrative investigations of five poems for classroom study are included. William Craig, in "Investigation of Syntactic-Semantic Relationships in the Selected Writings of Students in Grades 4-12," examines the writings of students for paratactic relationships, syntactic-semantic relationships, conjunction and restriction, and reification (embedding) and topicalization (internal organization). It is concluded, from a series of standardized tests, that (1) coordination and parataxis decrease as grade level increases, (2) nominalization, extraposition, and passivization increase as grade level increases, and (3) hypotaxis (subordination) remains relatively stable for all grade levels, but older students use nearly all the hypotactic operations in the language while younger students confine themselves to two or three. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: