Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBateman, Donald R.; Zidonis, Frank J.
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Research Foundation.
TitelA Grammatico-Semantic Exploration of the Problems of Sentence Formation and Interpretation in the Classroom, Volume 1. Final Report.
Quelle(1970), (381 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase (Grammar); Critical Reading; Curriculum Development; Deep Structure; Linguistic Theory; Linguistics; Literature; Poetry; Research; Semantics; Sentence Structure; Writing (Composition)
AbstractIn the introduction to this volume of a two volume document (See also TE 002 131.) written for curriculum developers, Donald Bateman identifies the recent periods in the development of linguistic thought and methodology, and presents language curriculum development as the continuing exploration of the processes of evolving linguistic structures. Thomas G. Shroyer, in "An Investigation of the Semantics of English Sentences as a Proposed Basis for Language Curriculum Materials," (1) sets forth case relations through an examination of types of sentences, (2) describes a component of a grammar designed to incorporate case relationships into a description of semantic deep structures, (3) illustrates the use of the results of the above developments in the critical reading of poetry, and (4) indicates future areas of study. Barbara Van Horn, in "An Anecdotal Account of a Classroom Investigation of the Semantics of English Sentences," indicates ways in which grammatical principles may be applied to literature, advertising, composition, and sentence structure. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: