Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYork, L. Jean
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelGrouping Children for Instruction in Team Teaching. Module IV.
Quelle(1971), (100 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClass Organization; Classes (Groups of Students); Flexible Scheduling; Grouping (Instructional Purposes); Guides; Individualized Instruction; Instructional Materials; Nongraded Instructional Grouping; Teacher Education; Teaching Methods; Team Teaching
AbstractThe fourth of seven modules on team teaching, this document deals with grouping children for instruction, in order that teachers may understand the purposes of grouping, the various kinds of grouping, the variables to be considered in choosing a method, the ways grouping can facilitate individualized instruction, and the need for a flexible system. The study material includes 1) a review of selected literature; 2) dialogues on grouping children; 3) an audio-tape, "The Individualization of Instruction: Pupil Grouping Practices," by Robert H. Anderson; 4) a film, "How Can You Apply Team Teaching and Nongrading to Your School System?" with a lecture by Madeline Hunter; 5) two articles: "New Uses of Class Size" by Dorothy Westby-Gibson, and "Can Large Group Instruction Provide for Individual Differences?" by Richard C. Wallace, Jr.; and 6) mastery tests for the study material. Additional material includes individual and group activities in connection with a filmstrip, "Grouping Students to Learn." (SP 004 754-SP 004 756, and SP 004 758-SP 004 760 are the related documents.) (MBM)
AnmerkungenLeslie Press, 111 Leslie Street, Dallas, Texas 75207 ($2.80 each vol.; $19.60 set of seven; accompanying tapes and films also available)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: