Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeacock, Eugene G.
InstitutionDuluth Dept. of Economic Development, Minn.
TitelIndian Resident Survey.
Quelle(1966), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indians; Education; Employment Problems; Living Standards; Low Income Groups; Services; Socioeconomic Status; Surveys; Urban Demography; Urban Population; Minnesota
AbstractThe 1966 resident survey was conducted to gain definite information on the numbers and locations of Indian residents of Duluth, Minnesota. The report focuses on the socioeconomic conditions of the 160 Indian families surveyed. Lack of education was reported to be one of the main problems; only 7% of the city's Indian population had completed high school. In addition, Duluth Indians generally had poor work records as a result of part-time employment and/or personal problems. Substandard living conditions existed for the Indians due to the fact that the families surveyed had annual incomes of less than $3,000. Statistics regarding the population are given in the areas of marital status, education, employment and income status, housing, and medical insurance. Recommendations for improved services for the Indians of Duluth are given, and the survey instrument is appended. (EL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: