Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFruth, Marvin J.; Yee, Albert H.
TitelDo Black Studies Make a Difference in Elementary School Pupil's Achievement and Attitudes?
Quelle(1971), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Achievement Gains; Administrator Attitudes; Attitude Change; Black History; Black Students; Black Studies; Curriculum Development; Elementary School Students; History Instruction; Student Attitudes; Student Teacher Relationship; Teacher Education; Urban Schools; Urban Youth
AbstractThe purpose of the Integrated Black History Institute was: (1) to educate administrators and teachers; and (2) to develop units of instruction on the black man's contribution to American history. Historians, curriculum experts, media specialists, teachers, principals, and curriculum supervisors participated in the construction of the units. Eight metropolitan areas and 25 classrooms were included in the study. The experimental group, which studied the units, advanced significantly more in content than did the control classes, which did not study the units. The results were similarly significant for each subtest. Boys' lower performance on the pretest was erased by the time of the posttest. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: