Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWayland, Sloan R.
InstitutionPopulation Council, New York, NY.
TitelIntegration of Population and Family Planning Education into Curricula of Grade Schools, Secondary Schools, Medical Schools and Universities.
Quelle(1971), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterContraception; Curriculum Design; Curriculum Development; Diffusion; Educational Programs; Family Planning; Information Dissemination; International Programs; Overpopulation; Population Education; Sex Education; Teacher Role
AbstractThis paper discusses efforts in various countries to encourage family planning. The role of the family planning worker and the school educator are constrasted, the former's being to train, motivate, and give information. The school teacher's role is to integrate population education in the curriculum of the formal educational system. A series of nine propositions are presented and briefly discussed as a means of presenting some of the problems and issues in population education. It is hoped that a model will evolve from this type of effort. (DJB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: