Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmock, Richard; Kelly, Edward
InstitutionAmerican Educational Research Association, Washington, DC.
TitelThe Evaluation of Collegiate Instruction: How to Open a Closed System.
Quelle(1970), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Instruction; Evaluation; Higher Education; Models
AbstractThis paper describes the instructional system operative at the department level at most American colleges and universities and indicates the function and relationship of development and evaluative activities within it. It suggests that many of the instructional systems within the university structure may be legitimately characterized as closed systems; that one trait of such systems is their limited use of external and internal feedback messages; that educational evaluation, whether formative or summative, must be characterized by the developer as part of a process that will lead to change; and that the initiation of this process occurs with the development of the client-problem statement. A heuristic model designed to assist the course developer who is employing an evaluative process within a closed, instructional system is then outlined to facilitate with this set of verbal generalizations the formation of the substantive problem statement. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: